31/05/2015: Death Valley

1 juni 2015

5:30 AM: opgestaan met kleine oogjes voor onze drive-day.
We gingen eerst ontbijten maar namen wel ons eigen beleg mee want anders is het enkel zoet zoet zoet. Wel als afsluiter een zalige delicious koffiekoek...
Bij een 72°F vertrokken we richting Mojave. Op weg naar Searles enkele selfies on the road...niemand te zien dus laat die shoot maar beginnen.
Voor we Death Valley NP inreden eerst nog even tanken in Trona. Het was toen al 85°F (9:00 AM).
Toch zalig zo cruisen met onze Cherokee: Boom, Bambolero, Work B*tch, Liar, Love OnTop....we love our playlist.
Een uur later was het al 96°F. Een leuke route die Trona Wild Rose. HEEL veel leuke dips en.... einde van een geharde weg en even offroad dus.....dusty!!!
Na het binnen rijden van Death Valley NP was de eerste stop Stovepipe Wells met de Mesquite Flat Sand Dunes (104°F - 10:45 AM). Daarna richting Furnace Creek Visitor Center voor de plannetjes van het NP. We vertrekken bij een 109°F richting Badwater.
Het laagste punt maar wel de warmste temperatuur: 114°F. Toch even geproefd van de zoute grond. Daarna snel terug de auto in en lekker van de airco genieten.
Volgende stop is Devil's Course. We waren er helemaal alleen en we moeten toegeven: wel de moeite.
Nog even een loop gemaakt: Artists Drive om Artists Palette te.bezoeken. En yep hier nog hotter: 117°F.
Bij Zabriskie Point onze lunch opgegeten in de auto. Buiten was net 'iets' te warm om te eten.
Even getwijfeld of we ineens richting Las Vegas gingen of toch nog Dantes View erbij nemen.
Toch voor Dantes View gekozen en na 13mile komen we helemaal boven aan (zeer stijl einde 15%) en hadden een spectaculair uitzicht over Death Valley: nice view!!
Tijd om, jawel, richting Las Vegas te rijden via Amargasa en Pahrump.
Bye bye California and welcome Nevada!
Bij het naderen van Vegas was het al ohhhh bij het naderen van Bellagio amaaaiii. Bij het inchecken ohhhh nee....bijna 50 wachtenden voor ons. Bij het binnenkomen van onze eerste kamer liep het fout, kamer was nog bezet door iemand anders. Dan maar opnieuw een hele trip naar de incheck voor onze tweede kamer: 24116, zalig hoog op het 24ste verdiep met zicht op het zwembad en de skyline van Vegas.
Diner @Bellagio: heerlijk buffet maar VEEL, te veel, veel te veel (maar hadden ons al gewogen op de hotelkamer en alles was nog onder controle, dus een extra pondje kon wel door het mondje). Hoogtepunt bij het eten, de warme beenham en de tompoes!
Dan tijd om de Strip te ontdekken.... shit dit is groot! We lijken twee dwergen in sprookjesland. Alles is mega, ...Maar we moeten toegeven dat we er niet goed van zijn. De contrasten zijn groot tov Death Valley.
Na 4uur slenteren in oa Paris Las Vegas, Planet Hollywood (@Niko: helaas geen Britney wel een Britney shop), MGM, New York New York toch terug richting Bellagio want we zijn beiden moe.
Time to sleep @Vegas... Tim: Stijn duw eens op het knopke om de gordijnen te sluiten... what happens in Vegas stays in Vegas!

1. Evi:
    1 juni 2015
    OMG !!! het is zo fijn om deze verhalen te lezen! we hopen dat er een filmpjes-avond komt !!
  2. Freia:
    1 juni 2015
    Nog met het sjaaltje aan in san francisco en nu aan het wegsmelten in de woestijn! Super en nu viva las vegas En casino royale!
  3. Evi:
    2 juni 2015