08/06/2015: Joshua Tree NP - Palm Springs

9 juni 2015 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Last wake up in Arizona and back to California na een heerlijk verzorgd en lekker ontbijt (jawel incl. eitjes met spek en verse aardbeien).
We vertrokken 's ochtends al bij een temperatuur van 77°F.
We reden voorbij het mooie Bill Williams River iets voorbij Lake Havasu.
Vandaag ons allerlaatste NP op het programma: Joshua Tree NP. Eerste stop was het Visitor Center. Ook even tijd maken om ons goed in te smeren want met dit weer was het bakken.
Op weg naar onze trails toch veel zebratail lizards gezien. Je moet snel zijn om ze te zien...

Dan voor de laatste maal onze wandelschoenen aan...of zeg maar Buffalo's ;-) voor onze eerste trail, de Barker Dam Nature Trail. Wandeling tussen toch wel mooi afgeronde rotsen en uiteraard tussen de massa's Joshua Trees. Het was puffen bij 97°F.
Als allerlaatste trail was Hidden Valley Nature Trail gepland. Toch gelijkaardig aan de vorige trail maar het panorama was veel mooier. Alle geluk niet veel reptielen of andere dieren tegen gekomen (oef).
Genoeg kilometers afgelegd... onze stappenteller is tilt geslaan.

Om onze maag te vullen een picknick in het NP...helaas zaten we niet op ons gemak en werden we latig gevallen door een stalker , een squirrel. Schattig beestje maar het kroop bijna op ons. Snel eten en inpakken dus en het laatste NP was een feit.

Als afsluiter richting Palm Springs. Nice place! Misschien nog een ideetje om terug te komen.
Bij onze aankomst in BW Palm Springs was het (weer) hot!!! Omkleden en het zwembad in. Helaas niet verkoelend...het water was ook hot.
Zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen...wat kan je anders doen bij een temperatuur van 44 graden?
Na een verfrissende douche gezellig gaan eten bij Oscar's (insider; 'Darling...for one night only'). Leuke en gezellig plaats en de waterverneveling bracht verkoeling.

In het hotel onze laatste stop nog wat voorbereiden: Los Angeles.

So LA, here we come!
AMAZING

(Zie foto's)

1. Evi:
    9 juni 2015
    wij gaan echt spijt hebben als jullie terug zijn ... wat moeten we dan 's morgens lezen om onze dag goed te starten ? nu zijn we ook een beetje mee op reis hé ! profiteer nog van de laatste dagen US !!
  2. Elke Vranckx:
    Enjoy LA!
  3. Steven en Ann:
    9 juni 2015
    De max, idd leuk om dit mee te beleven Thanks ! Mannen genieten, genieten is de boodschap !
  4. Yves:
    10 juni 2015
    Leuke en recente herinneringen komen terug naar boven bij het bekijken van al de foto's en het lezen van de verhalen. Echt een plezier om dit te kunnen volgen ! Geniet van jullie laatste momenten in de VS . Kijk er al naar uit om de verhalen 'in-person' te horen.
    Groeten van de collega's!