30/05/2015: Sequoia NP

31 mei 2015 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Weer een nieuwe dag. Opgestaan met het zonnetje. Eerst een (zoet) Amerikaans ontbijt, onze Jeep wat drank geven en richting Sequoia NP.
Eerste stop bij het Visitor Center waar we info vragen over de trails die we gepland hadden.
Na ongeveer 45min kronkelende baantjes kunnen we parkeren bij het Giant Forest Museum. Daar nemen we de shuttle richting Crescent Meadow. Deze trail is zo rustgevend. Slecht enkele toeristen te zien en massa's Sequoia's. Eerste wandeling is rond Crescent Meadow (Cleveland Tree, Chimney Tree).
Daarna maken we de verbinding naar de Congress Trail. Eerst nog enkele selfies bij de Black Arch en Pillars of Hercules....
We worden aangesproken door een koppel: sssstttt be quiet there are 2 bears! What the f*ck. En inderdaad...op enkele meters zien we een wilde beer. Toch even slikken zo dichtbij. Snel een foto en we zetten stil onze toch verder (de beer had ons al in de gaten).
In Giant Forest is het magisch...zonnetje op de Sequoia's. ... wat een bomen. Je krijgt ze niet op een foto...: Founders Group, House Group, Senate Group, President Tree, Chief, McKinley Tree.... and last but not least THE GENERAL SHERMAN TREE.
Na de super trail nemen we de shuttle terug naar de auto. Snel even picknicken in het bos en vertrekken richting Bakersfield.
We verblijven in BW Plus Hill House (downtown Bakersfield): aangekomen inchecken en direct naar het zwembad want het is hier 37°C.
Bij dit weertje een lekkere salade met kip gegeten bij Mimis Cafe.
Nog wat boodschappen doen in Walmart (blijft toch zeeeeer groot op alle vlak) en richting hotel voor een deugddoende nachtrust. Een terugrit in het donker in Bakersfield: er hing best een "L" in onze auto.

Good night!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lucrèce en Chris:
    31 mei 2015
    Wij hebben nog nooit zo graag opgestaan 's morgens. Het is leuk onze dag te beginnen met jullie reisverhalen te lezen. Ze zijn gewoon super en elke dag opnieuw genieten wij van jullie blog. Super!
  2. Verbeke Maurice:
    1 juni 2015
    Het is echt genieten van jullie verhalen, het is of we meereizen!