29/05/2015: Kings Canyon NP

29 mei 2015 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Na een super goede nachtrust opgestaan om 6:15 am. Tijd om alles in te pakken en het ontbijt te gaan ontdekken van het hotel. Dit op z'n Amerikaans (zie video).
Continental breakfast: Tim zelf wafels gebakken (delicious with a banana), donuts, eggs, toasts, fruit,...en natuurlijk een vanille cappuccino. Zoet zoeter zoetst...
Uitchecken en koelbox vullen met ijs en hop naar Kings Canyon NP.
Na ongeveer 2u30 kwamen we aan in Kings Canyon NP. Eerst even info gevraagd in het Visitor Center en daarna richting Grant Grove Area voor The General Grant Tree Trail. De General Grant Tree is op 2 na de grootste sequoia ter wereld. Officieel benoemd tot The Nation's Christmas Tree... Niet echt een kerstgevoel bij ons in dit heerlijk warm weertje. Wel wat last van buggggggsssss and mosquitoes.
Dan de berg op naar Panoramic Point voor een uitzicht over 160km. Wel wat afgelegen en zo goed als niemand te zien.
Tijd om af te zakken naar Cedar Grove (2500m diep, het diepste ravijn van Noord Amerika), een uur rijden langs kronkelige baantjes helemaal de vallei in. Eerste stop bij Grizzly Falls en Canyon Viewpoint.
Eindelijk, na een toch wel lange rit, aangekomen bij Zumwalt Meadow voor onze trail in de prachtige natuur. Eerst picknick aan de South Fork Kings River en dan begint onze trail... We lopen er bijna helemaal alleen...zalig! We beginnen met een uitzicht over een grote weide. We hebben zicht op de Kings River en de omliggende bergtoppen: The Grand Sentinel en North Dome. De vlakke trail gaat over op een steiler stuk met VEEL rotsen (beetje klimmen dus). Boven krijgen we het uitzicht over Zumwalt Meadow. Maar het was puffen: 85°F.
Tijd om richting Three Rivers te rijden, terug uit de vallei ... Kronkel kronkel.
Uit het park dachten we vlot te kunnen doorrijden maar helaas, we moesten volgens de gps afslaan... was dit wel een weg? We hadden al vele kronkels en bochten gehad, maar dit was wel afzien! Maar Tim heeft zijn rijvaardigheid getoond.
We komen voorbij Lake Kaweah dus aankomst in Comfort Inn & Suites in Three Rivers.
Bij het uitladen worden we overvallen van de hitte: 94°F!!! Jullie kennen ons al een beetje...snel inchecken, Speedo aan en een frisse duik in het zwembad.
Nog snel even de maag vullen bij Sequoia Cider Mill (Mexicaans). Zalig om buiten te eten en een adembenemend uitzicht op Sequoia NP.

Weer een zalige dag achter de rug...

Byekes
#selfie Kings Canyon NP

1. Ben & Sianny:
    30 mei 2015
    Haai broer en stijn,

Het lijkt erop dat jullie het daar ferm naar jullie zin hebben.
    Je maakt ons een beetje heel veel jaloers met jullie verhalen en avonturen daar in het verre Amerika. Wij genieten nu van een tripje in Tarifa. Het zuidelijkste punt van Europa, een klein surfdorpje! We kijken al uit naar jullie volgende verhaal en geniet van elke minuut, van de continental breakfast met bananen en van jullie onvergetelijke avontuur.

Groetjes Ben & Sianny,