28/05/2015: Yosemite NP

28 mei 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Mirror LakeEen wekker hadden we vandaag niet nodig. De natuur maakte ons om 5u45 wakker: geritsel op en onder onze tent, vreemde dierengeluiden, vogeltjes,... Tim beetje gebroken en rugpijn, Stijn verstijfd van de koude. Maar we moeten toegeven het was een hele ervaring in Curry Village.
Tijd om ons te verfrissen. Stijn had weeral pech met een koude douche. Maar we zijn klaar voor onze traildag. Eerst nog snel ontbijten, dan nemen we de Yosemiteshuttle die ons naar het begin van onze eerste trail brengt, de Mist Trail die ons tor aan Vernal Fall brengt. Wie komen we tegen op onze terugtocht: Reinaert de vos, nee het was een coyote. Toch even schrikken zo dichtbij.
We nemen we de shuttle naar onze volgende langs trail: de Mirror Lake trail, een wandeling naar en rond het meer met zijn prachtige natuur en reflecties op het water. De trail duurde iets langer dan verwacht...we zijn dan ook van het pad afgeweken. Maar het was wel de moeite, bijna een survival.
Na deze 2 wandelingen was het tijd voor een picknick en de voetjes wat rust te gunnen.
We pikken onze wagen op en verlaten Yosemite NP maar eerst nog even een korte wandeling naar de Lower en Upper Yosemite Falls en enkele mooie viewpoints (Valley View Point en Tunnel View) langsheen de weg. Na een trip van maar dan 1u langs een smalle en kronkelige weg bereiken we Glacier Point. Hier hebben we een adembenemend uitzicht op o.a. El Capitan, Half Dome, verschillende watervallen etc.
Genoeg gezien en gewandeld voor vandaag, tijd om richting hotel te rijden in Mariposa. Na ongeveer 2u rijden bereiken we omstreeks 18u The Miners Inn. Ook onze grote vriend (SUV) heeft dorst want hier worden kilometers gevreten, tijd voor een tankbeurt.
In Hotel worden we vriendelijk en vlot onthaald. Wat halen alles uit de wagen zodat we na onze tent-ervaring terug wat orde kunnen scheppen in onze bagage. Maar eerst tijd voor een uurtje ontspanning aan het zwembad bij een aangename 28°c en een staalblauwe lucht, zalig even niksen.
Op aanraden van het hotel rijden we naar Restaurant 1850 waar Stijn kiest voor een Salmon Salad en Tim voor een verse burger met frietjes, delicious. Nog vlug wat inkopen doen en dan het bedje in.

See yah

1. Steven en Ann:
    30 mei 2015
    Amazing ! Precies of we zijn er ook bij zijn. Enjoy! Autootje zie ik ook wel zitten...
  2. Verbeke Maurice:
    30 mei 2015
    Zalig waker worden tussen de beestjes, geen slangen daar?