25/05/2015 San Francisco

25 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco:
Doodmoe gaan slapen maar om 2:30 am reeds voor de eerste keer klaar wakker... Beetje een gestoord slaappatroon... Juist, de jetlag! Maar uiteindelijk toch een goede eerste nachtrust gehad.
Rustig klaargemaakt in het hotel en op zoek naar ons eerste ontbijt. Op de hoek van de straat een typisch Amerikaans ontbijt gehad....voldoende kcal dus (een massa aan eieren, ham, toasts,...). Maar we moeten toegeven, wel lekker. Klaar om San Francisco te ontdekken.
First stop: Union Square waar we de hop-on hop-off bus nemen richting Fisherman's Wharf waar we de Golden Gate Tour nemen.
We moeten het toegeven, koud is het op de bus (trui, jas en sjaal zijn welkom). We gingen langs the Palace of Fine Arts richting de GOLDEN GATE BRIDGE. Wauwww echt de moeite maar zeer veel wind en 'freezing'!
Toen we de bosgeuren tegemoet reden kwamen we dichtbij Sausalito. Een quit zone voor de rich & famous. Iets kopen hier als buitenverblijf misschien...?
Terug in Fisherman's Wharf de overstap gemaakt voor de Downtown Tour: Levi's Plaza, Coit Tower, Embarcadero, Justin Herman Plaza, Financial district, Union Square, City Hall, Chinatown, Washington Square, North Beach Italian District, Lombard Street, Pier 39,...
Daarna tijd voor een lekkere hap in Fisherman's Wharf: bread bowl (streetfood).
14:40 pm tijd om Alcatraz te bezoeken. Ook hier waren we onder de indruk. Must see als je in SF bent.
Daarna met de bus richting Union Square voor een shopke. Drukst bezochte winkel in SF is duidelijk de Applestore. Maar we hebben ons ingehouden, geen iWatch, iPod of iPhone gekocht. We bleven bescheiden...enkel laces voor Stijn.
Vermoeiend dagje dus tijd om iets te eten, vandaag Chinees of Japans? Helaas in Chinatown niks gevonden en eerlijk toegegeven een rare buurt. Op zoek naar iets anders, heuvel op (lees: zweten zweten zweten) in Nob Hill. Helaas op Memorial Day vele restaurants gesloten. Dan maar heerlijke sushi gegeten bij Sanraku dichtbij het hotel.
Heerlijke maar vermoeiende dag achter de rug, dus tijd om ons bedje te gaan opzoeken.
Slaapwel en tot blogs...

Meer foto's te zien bij: foto's.

SF

1. Verbeke Maurice:
    26 mei 2015
    Al een mooie reisverhaal, en zo te lezen wel al een en ander gezien, ook foto's zijn ok.
  2. Evi:
    26 mei 2015
    het ziet er al zeer belovend uit ! heel fijn om te lezen ! zo zijn we ook een beetje mee op reis :-)
    welke auto is het nu geworden?
    x
  3. Kim:
    26 mei 2015
    Geniet er daar van mannen!! K&N
  4. Isabelle & Patrick:
    26 mei 2015
    Helaba, dat was blijkbaar al een heel drukke en fijne eerste dag! Heel wat gezien al. Amaai...
    Groetjes
    x
  5. L1:
    WAUW! :-)
    *jaloers*
    Het ziet er geweldig uit! En het klinkt allemaal interessant en leuk!
    We volgen mee...
    Sander, L1, Arne en Lize
  6. Steven en Ann:
    26 mei 2015
    Geniet ervan mannen, leuk jullie verhalen te mogen delen ! Enjoy !
  7. Isabelle en Peter:
    26 mei 2015
    Hi boys...amaai...al mooie dingen gezien. Bedankt om dat te delen met ons.
    We zijn al benieuwd naar de volgende mooie dingen die jullie zullen zien.
    Geniet er maar met volle teugen van! knuf xxx