26/05/2015 San Francisco

26 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

7:20 am time to wake up and work out...(Tim dan toch). Ready to start a new day.
With breakfast @Loris' diner (typisch old american style).
Na ons ontbijt trekken we richting Union Square waar we de bus nemen voor de 'Parks and beach tour' langs de Painted Ladies, Victorian homes, Golden Gate Park (Japanese Tea Garden, Sportsfields, Botanical Garden, etc.). We zetten onze tocht verder langsheen Cliff House en Lands End (let's take a selfie). Eens terug in het Golden Gate Park stappen we af om er een wandeling te maken en Buena Vista Park te bezoeken met de nodige stijle hellingen maar een adembenemend uitzicht over 'The City'.  De cityguides zijn hier ook wel de moeite, funny en die zwijgen geen minuut.

Wel iets opvallend is het contrast tussen de vele toeristen en de armoede (vele daklozen).
Nog niet voldoende calorieën verbrand dus tijd voor een fietstocht (tnx Brecht & Katrien voor de tip) langs de Golden Gate Promenade. Lekker weertje en lekker dicht bij de bridge.
Op de terugweg nog even gestopt bij Palace of Fine Arts en Lombard Street en uiteraard Crookedest Street (maar we hebben er voor moeten zweten, fietstocht en stijle straatjes gaan toch goed samen). But we made it.
Genoeg gesport dus tijd om te gaan aperitieven in de lounge van ons hotel: wine tasting met wijn uit Napa Valley en dus tijd om te bloggen.
Straks duiken we voor de laatste keer de stad in. Lekker Thais gegeten is Osha Thai Noodle café (but tooooo hot and spicy voor zelfs Stijn - burning lips) en een afsluitcocktail in Cantina: delicious.

Morgenochtend halen we onze huurwagen op en ruilen we het stadsleven in voor de natuur.
Tot blogs

zie ook bij foto'sLoris Diner

1. Freia:
    27 mei 2015
    Prachtig verslag alweer! Mijn dagelijkse lectuur voor tussendoor!
  2. Isabelle en Peter:
    28 mei 2015
    Hi Stijn en Tim...héél tof zo'n reisblog. Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Zo genieten wij ook een beetje mee!!
    Hou ons zeker op de hoogte als jullie de natuur in trekken.
    Zal zeker mooi zijn....take care...grtjs....