24/05/2015

24 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vijf uur s morgens en de wekker afgezet, strekken onze tenen en ons benen en stappen uit ons bed. Gene pyjama en oek gene pignoir.... #slongske

Laatste wandeling met Issa en het luchthavenvervoer stond al klaar voor de deur. We kwamen (te vroeg) aan op Zaventem maar konden vlotjes inchecken: bye bye valiesjes hopelijk tot in SF.
Onze eerste vlucht naar Zurich verliep vlot en was een luxe qua tijd. Na een uurtje kwamen we al toe in Zurich.

Via een leuke airportmetro (inclusief koebellen, jodelgeluiden en visuals) gingen we naar gate E. Klaar voor de eerste paspoortcontrole.
12:00 boarding voor de Airbus A340-300: wauw wat een toestel. Ziet er goed uit om er 12u in te vertoeven. Mooi uitgebreid entertainmentprogramma, voldoende ruimte, etc. We zijn blij met ons vooraf geboekte zitplaatsen.

Omstreeks 14u gingen we in Zurich van de grond, weliswaar met 1u vertraging. Aan boord worden we verwend met vele snacks, eten, drinks,.... Na 1,5 u vliegen tijd voor een inslaappilletje. Spannend wat dat gaat geven. Oeps toch iets te vroeg ingenomen: twee zombies op het vliegtuig die 3a4u in een comateuze slaap waren geraakt met maar weinig coördinatie. Maar we zijn op tijd wakker voor onze eerste film. Helaas haakt Stijn af voor een extra inhaalslaapje.
Na een vlucht van 12u15 kwamen we aan in het bewolkte San Francisco. Een shuttle service bracht ons, via het downtown SF, naar het allereerste hotel Vertigo.
Uitpakken hoeven we nu niet te doen, dus na een heerlijke douche trekken nog even het stad in om de buurt rond het hotel te verkennen. Geen tropische temperaturen, maar redelijk fris en mistig!
Onze vakantie culinair ingezet bij L' Ottavo (http://www.lottavosf.be): lekker maar veel te veel. En we moeten eerlijk toegeven we zijn beiden doodmoe. Dus lekker onder wol voor onze eerste nacht in SF.

Hopelijk hebben jullie genoten van ons eerste niet-Europese blog.
Aankomst SF met shuttlebusAankomstscherm vliegtuigHotel Vertigo
Tot blogs
Tim & Stijn

1. Verbeke Maurice:
    25 mei 2015
    Oef goed aangekomen, en zonder veel vertragingen en al genoten van jullie reisverslag!
  2. Freia:
    25 mei 2015
    Super zo n reisverslag heel tof! Enjoy we volgen alles!