05/06/2015: Page - Lake Powell - Antelope Canyon

6 juni 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

It's a new day...Goeiemorgen.
Tijd voor een continentaal ontbijt. Eens even geen zelfgemaakt ontbijt (zijn de slappe Amerikaanse broodjes al wat beu). Dus terug eitjes, yoghurt, toasts en uiteraard zelf onze wafels bakken....mhhhh.
Vandaag hadden we een vrij rustige planning. Dus alles op het gemakje en het weer was wisselvallig. Maar de zon kwam even piepen dus nog even genieten aan het zwembad.
Volgende, reeds lang op voorhand, geplande uitstap: Antelope Canyon Tour. Het onweer kwam dichter en dat konden we wel missen. Onze tour was om 11:30, het ideale moment voor de schitterende lichtinval. Met de jeep werden we naar de Canyon gevoerd...wreed hobbelig en ruig ritje. Onze chauffeur/gids was de max...letterlijk en figuurlijk.
In de canyon zelf was het adembenemend mooi. Heel toeristisch maar onze gids nam zijn tijd en gaf veel tips om zeer mooie foto's te nemen... (ook hier massa's foto's genomen).
Maar we hadden tijdens onze tour jawel zon! Yes. Gewoon super gepland want bij het verlaten van de canyon begon het te druppelen...en enige minuten later een felle onweersbui met als gevolg: wet wet wet! Maar het had ook zijn charmes...
Na onze tour op het terras van ons hotelkamer gegeten (in Amerika kan je alles kopen om op te warmen). Dan terug zon dus zwembroekje aan en tanning. Maar we wisten het op voorhand...de donderwolken kwamen opzetten dus inpakken en naar binnen.
Dress to impress...euh... eat something. Place to be in Page is Blue Buddha Sushi Lounge. Gezellig tafelen met een glaasje wijn en de Lake Powell roll, Buddha roll en Wake Surfer roll. En daarna toch nog even dag zeggen tegen Jacky @Blue lounge (met een lekkere gin tonic). Het blijft een gezellige bar...
Afzakken naar het hotel (jawel te voet) en nog een koffie on the way back. Oja deca voor het slapen gaan.