04/06/2015: Page - Lake Powell

5 juni 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Jipie, vandaag op tijd wakker geraakt. Eerst in onze lodge ontbijt gegeten dan ingepakt en vertrokken richting Page. Bye Utah and back to Arizona. We zijn vertrokken bij een temperatuur van 57°F. Bij het verlaten van Bryce nog even de Red Canyon gezien en dan zijn we via Kanab naar Page gereden.
Onderweg enige vertraging door 'verfwerken' op de baan...
Voor we in Page aankwamen zijn we eerst gestopt bij het Carl Hayden Visitor Center, vlakbij ligt Glen Canyon Dam. Minder impressionant dan de Hooverdam maar toch mooi met het contrast van het water. Dan richting Horseshoe Bend. Dit is een prachtig hoefijzervormige meander van de Colorado River. Weer een mooi contrast van de canyons met het felgroene water van de Colorado. Op onze korte trail kwamen we 'weer' een hond tegen... Issa we missen je hoor! De trail was weer lekker warm en dorstig (86°F), dus geen issa-weer.
Tijd om naar ons hotel te rijden, Quality Inn Lake Powell... Helaas nog geen toelating om in te checken...dus zo Quality was de ontvangst niet....'zucht'.
Dan maar iets eten in The Dam Plaza, beiden een frisse salade.
We zijn dan even teruggereden naar Wahweap Marina...hier reden we letterlijk en figuurlijk bijna het meer in... maar we zijn (cher)okee!
Tijd om in te checken en ons klaar te maken voor 'rust' aan het zwembad bij een zalig weertje.
Genoeg gezonneklopt, time to dress up and eat something. Blue was the sky and Blue is the Place to be in Page. Gezellige cosy wijn en tapasbar. Tnx aan Jacky. Het was delicious: zijn jullie klaar....Caprese crostino roma tomatoes fresh mozzarella balsamic reduction, Hawaiian meatballs with pineapple onion topped with teriyaki and parsley, Bruschetta pizza with roasted artichokes roma tomatoes mozzarella on flatbread topped with balsamic, Meat & chesse platter - espresso groundwhite cheddar and cremenelli salami with fresh fruit and lavosh crackers. In zo'n een leuke tent vertoeven is zalig na al de usa-resto's, tijd dus om ons te laten gaan (we zijn te voet)... gin tonic and white wine Cutler Creek Chardonnay CA. Zat terug naar het hotel (we mogen niet naar de netheid kijken, maar we hebben een terras) en tijd om onze fles Cava Cook's open te trekken. Gezellig op ons terras met uitzicht op Glen Canyon by night. Dit is hoe ons verlof moet zijn.
Voor de rest hier lot's of fun and hapiness.