06/06/2015: Grand Canyon NP

7 juni 2015 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Wake up time today 6:30 AM (57°F).
Eerst nog een ontbijtje meepikken in het hotel, al het zoete worden we stilletjes aan wel beu dus brachten we onze eigen charcuterie en pot Nutella mee (choco, kaas en vlees bij het ontbijt kennen de Amerikanen niet).
Klaar om uit te checken en nog even een gepeperde enquête ingevuld (hotel was zeer ondermaats: onvriendelijk, vies, vuil en vettig) en afgeven en we were good to go, hop richting de Grand Canyon.
Onderweg stopten we bij enkele scenic views: warning reptiles, alvorens het nationale park te bereiken via de East Entrance Station. Maar qua animals viel het goed mee (Wapiti of Elk we hebben ze van heel dicht kunnen bewonderen).
We hielden halte bij enkele viewpoints over de Grand Canyon:
- desert viewpoint + watchtower: oostelijke canyons
- navajo point: zicht op de Colorado River (vandaag helaas bruin water ipv groen door de hevige regen van gisteren) en de watchtower
- lipan point
- moran point: geologisch uitzichtpunt + 3 belangrijke rotsgroepen
- grand viewpoint: uitzicht over de horseshoe mesa
Via deze route kwamen we aan aan het visitor center waar we de oranje parkbus namen richting 2 andere view points die met de auto niet bereikbaar waren Yaki Point en Pipe Creek Vista.
Genoeg in de auto en bus gezeten, tijd voor wat actie: wandelen! De rode bus bracht ons naar ons vertrekpunt: trail view overlook, vandaar zetten we onze tocht verder te voet langsheen verschillende andere viewpoints.
Genoeg uitzichten gezien en gewandeld. We kunnen besluiten dat de Grand Canyon niet mag ontbreken op een road trip en dat deze impressionant is qua omvang maar we weren't blown away, veel uitzichten waren vrijwel identiek, dit in tegenstelling tot andere reeds bezochte parken.

De avond valt dus snel naar het hotel, Red Feather Lodge in Tusayan, net buiten het park, handig. Hopelijk weten ze hier wel hoe te glimlachen en een stofvod te hanteren... and they did!
Vlug een slaatje veroberen (niet teveel carbs) en nog even terug rijden naar Grand Viewpoint voor een adembenemende zonsondergang. Ohhhg oooo aaahhh!

Moe en voldaan keren we terug naar onze lodge, nemen nog een deca mee (on the way) naar onze frisse en propere kamer.

1. Verbeke Maurice:
    7 juni 2015
    Zo te horen zijn er daar goede maar ook minder goede overnachting plaatsen, maar blijven genieten!
  2. Evi:
    7 juni 2015
    dat is ook Amerika ...helaas ...
  3. Freia:
    7 juni 2015
    Ach ja .... gelukkig is het dan maar voor eventjes en kunnen jullie uitkijken nr het volgende! Have fun!